Posted: May 17, 2019
Due Date:
Tuesday, May 21st- Friday, May 24th
Reminder: Registration forms for the Mango Walk on June 23rd are due by June 7th if students wish to attend.
Homework:
· Listen to the song: Gabrielle Grenouille (video is on page 3)
o Gesture: move your arm pretending it’s a slide.
· Practice Word Wall Words
· Reading
· Math: addition + subtraction sheet
We will continue to discuss:
· Qu’est-ce que tu aimes faire en été? (What do you like to do in the summer?)
· En été, j’aime…(nager). (During the summer, I like to go summing.)
§ Avec qui aimes-tu…. (nager)? (Who do you like to go swimming with?)
· Où aimes-tu… (nager)? (Where do you like to go swimming?)
· Que portes-tu pour… (nager)? (What do you wear to go swimming?)
If time, introducing:
· Qu’est-ce que tu aimes faire en automne? (What do you like to do in the fall?)
· En automne, j’aime… (sauter dans les feuilles). (In the fall, I like jumping in the leaves.)
§ Avec qui aimes-tu…. (sauter dans les feuilles)? (With who do you like jumping in the leaves?)
· Où aimes-tu… (sauter dans les feuilles)? (Where do you like to jump in the leaves?)
· Que portes-tu pour… (sauter dans les feuilles)? (What do you wear to jump in the leaves?)
Math:
· Review counting back from 100
· Recognizing numerals (70-100)
· Addition/ subtraction (including word problems)